سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 3
کل بازدید : 19905
کل یادداشتها ها : 25
خبر مایه


کاربرد ساخت اسکلت فلزی در ساخت و ساز و اهمیت ان

امروزه ساخت و ساز در دو شکل کلی صورت میگیرد  ساخت و ساز با سازه های بتنی و استفاده از سازه های فلزی برای ساخت اسکلت فلزی بنا ، سازه های بتنی عموما متداول تر هستند و بیشتر استفاده میشوند، اما دانستن اینکه ساخت اسکلت فلزی چه مزایایی بر سازه های بتنی دارد میتواند راهگشای بسیاری از سوال های ما باشد.

ساخت اسکلت فلزی و مزایای آن

هر آنچه درباره مقایسه ساخت اسکلت فلزی بنا و همچنین استفاده از سازه های بتنی  لازم است بدانید میتوانید در مقاله بالا مطالعه کرده و از مزیت هایی که ساخت اسکلت فلزی برای ساختمان به ارمغان می آورد به خوبی بهره مند شوید.

مراحل ساخت اسکلت فلزی ساختمان

 

این که در ساخت اسکلت فلزی بنا از چه متریال هایی استفاده میشود ، و چه دستگاهیی در ساخت این سازه های غول پیکر فلزی کاربرد دارند میتواند برای هر خواننده ای دلنشین باشد و جذاب باشد، چه بخش هایی از مراحل ساخت اسکلت فلزی با دست صورت میگیرد و چه بخش هایی به وسیله ابزار ها و دستگاه های اتوماتیک انجام می شود. چگونه میتوان سازه ای با بالاترین میزان مقاومت و کیفیت ساخت ؟ و در گام آخر این که محموله ساخته شده و سازه فلزی چگونه در کارخانه آماده بارگیری و تحویل می گردد.

ثبت سفارش برای ساخت اسکلت فلزی

 

 

از آنجا که ساخت اسکلت فلزی فرایندی کیفیت محور  محسوب می شود داشتن تیم مهندسی قوی در ساخت اسکلت فلزی بسیار حیاتی است. تا بتوانید نیاز های خود را در اسرع وقت و با بالاترین کیفیت تامین کنید . برای اطمینان از خرید سازه ای با کیفیت و با قیمت مناسب و دارای استاندارد دانستن موارد زیادی از جمله اینکه دفترجه اطلاعات مهندسی به روز رسانی شده باشد و داشتن اسناد مربوط به سازه ضروری است. در هنگام سفارش ساخت اسکلت فلزی دانستن این موضوع نیز مهم است و آن مربوط به


  

مراحل کلی ساخت اسکلت فلزی فولادی

در این مقاله به صورت گام به گام به معرفی مراحل ساخت اسکلت فلزی خواهیم پرداخت امید است که این راهنمایی ها بتوانددر بیشتر شدن اطلاعات شما در باره ساخت اسکلت فلزی کمک کند . 
 
مرحله اول:خاکبرداری
 
مرحله دوم:پیاده کردن نقشه فونداسیون
 
مرحله سوم:اجرای بتن مگر
 
مرحله چهارم:قالب بندی فونداسیون
 
مرحله پنجم:ارماتورگذاری
 
مرحله ششم:بتن ریزی پی
 
مرحله هفتم:اجرای اسکلت فلزی
 
مرحله هشتم:اجرای سقف
 
مرحله نهم: اجرای دیوار ها
 
چکیده: درشروع کاریک ساختمان طراحی شده طرحی درمقابل قراردارد که باهمکاری مهندس ساختمان تهیه می شود. برای اینکه طراحی واستراکچر درارتباط نزدیک بایکدیگر باید باشند. برای طراح سیستم باربر ساختمان نیاز به تجربه است که آن موجب انتخاب روش واقتصادی ماده ساختمانی ویک سیستم مناسب باربری می شود که هدایت درست عملیات ساختمان ساده ترین روش تقریبی محاسبه بسیار مهم است . طرح پس از اینکه به صورت قابل رویت ترسیم می شود محاسبات نهایی استاتیکی انجام می شود . درآخر وارد جزییات کار می شود سپس طرح نهایی اجرایی ترسیم می گردد.
پس ازآن که علامت گذاری تمام شد بر طبق آکسی در نقشه آورده شده ریسمانی در یک آکس طولی و یک آکس عرض می بندند به طوری در محل قرار گیری بیس پلیتها دو ریسمان کاملاً بر هم عمود باشند که محل برخورد دو ریسمان وسط بیس پلیت خواهد بود و ریسمانها در اینجا نقش تراز راهم بازی می کنند چون دو طرف ریسمان به یک تراز بسته شده است با کار تمام بیس پلیتهای یک آکس کاملاً به موازات هم و در تر از یکدیگر قرار می گیرند زیرا اگر بیس پلیتها در یک تراز نباشند به همان ترتیب سقف ساختمان نیز تراز نخواهد بود و این یک ایراد بزرگ برای ساختمان به شمار  می رود .
بعد از عملیات بتن ریزی بیس پلیتها مجدداً باز و دوباره ملات نرمه زیر آن می ریزند و توسط پیچها تراز می کنند یعنی عملیات هواگیری انجام می دهند چون احتمال دارد هنگام بتن ریزی بتن کاملاً زیر پلیت را پر نکرده باشد .
فنداسیون نواری فنداسیون نواری دو طرفه و نواری یک طرفه است که بر حسب موقعیت جغرافیایی منطقه و زلزله خیز بودن منطقه و بارهای وارده در روی فنداسیون از نوع یک طرفه یا دو طرفه استفاده می شود که نوع دو طرفه یا مشبک نسبت به نوع یک طرفه قوی تر است .
فنداسیون منفرد در اینجا چیزی به نام شناژ نداریم و عرض و ارتفاع مقطع چه زیر بتن و چه در قسمتهای دیگر یکسان است ولی در نوع یک طرفه ، همانطور که از اسمش پیدا است در یک جهت پی منفرد ولی در جهت نواری است . فنداسیون رادیه ( گسترده ) در برخی موارد بر اساس بارهای وارده و اینکه منطقه زلزله خیز و یا خاک مقاومت کافی ندارد عرض پی های نواری دو طرفه یا مشبک به قدری بزرگ می شود که مجبور هستی کل کف ساختمان آرماتور بندی وبتون ریزی کنیم که به آن پی رادیه یا گسترده گفته می شود . ودر مناطق ما برای ساختمانهای بزرگ از این نوع پی استفاده می شود .
 
نصب ستونها قبل از اینکه ستونها نصب گردند توسط جوشکاران و با توجه به نقشه تیپ بندی ستونها در روی زمین قبلاً آماده می شوند که در زیر شرح آن آمده است .
باتوجه به ارتفاع فاصله دو ارتفاع و فاصله دو پروفیل که در یک ستون شرکت دارند آنها قبلاً به ارتفاع مورد نظر بریده شده و روی پروفیل قرار داده می شوند واین پروفیلها عمود بر هم هستند تا پروفیل ستون که جوشکاری می شود از زمین فاصله داشته باشد و را حتر بتوان آن برگرداند تا دو طرف آن جوشکاری شود. بعد از اینکه دو پروفیل مورد نظر در محل قرار گرفت با توجه به اینکه چه پلیتهایی روی آن جوشکاری شود که معمولاً* در طبقات پائین برای ساختمان چند طبقه از پلیت سرتاسری استفاده می شود . عملیات جوشکاری انجام می گیرد، و پلیتها به اندازه ها و ارتفاع مورد نظر و در فواصل مشخص شده در نقشه جوشکاری می شوند که در محل اتصال سقف از پلیتهای بزرگتری استفاده می شود و اگر در محل اتصال سقف بادبند نیز اتصال داده شود از پلیتهای بزرگتر نسبت به پلیتهای سقف استفاده می شود که همه در نمای تیپ بندی ستون در نقشه داده شده است . به مثال اگر برای سقف از pl 60*23*1 استفاده کنیم برای بادبندی از pl120*23*1(b.r) استفاده می کنیم .
بعد از اینکه ستونها آماده شدن روی بیس پلیتها نبشی هایی را در یک جهت که باهم ریسمان هستند جوش می دهند و محل قرار گیری ستون را مشخص می کند بعد هم توسط جرثقیل ستونها روی بیس پلیت قرار داده شده و به نبشی ها تکیه داده می شوند و در واقع کار نبشی ها این است که نگذارد ستونها تکان بخورد سپس ستونها را از چهار طرف جوشکاری می کنند و شاغول می نماید بدین تزتیب ستونها جهت اتصال تیرها آماده می شود .
تیرریزی با توجه نبشی های زیر سری که برای اتنصال تیرها و شاه تیرها قرار داده شده است عملیات تیر ریزی صورت می پذیرد در پلان تیر ریزی شماره تیرها و محل اتصال آنها مشخص شده است اگر تیر لانه زنبوری باشد قبلاً روی زمین توسط جوشکاران ساخته می شود ودر محل نصب می گردد ودر واقع سقف جهت اجرا آماده می شود که معمولاً* از تیرچه بلوک استفاده می شود .
انواع بادبند و نحوه اتصال آن بادبندهایی که برای مقابله با نبروهای جانبی (wl) مورد استفاده قرار می گیرند عبارتنداز : بادبند ضربدری بادبند v شکل شامل vشکل باز و بسته است بادبند 8 شکل شامل 8 شکل باز و بسته است بادبند k شکل و … 
بادبندها اعضا کششی فشاری هستند که برای مقابله با نیروهای جانبی در نظرگرفته می شوند و مانع کج شدن اسکلت ساختمان درهنگام اعمال نیروی جانبی می گردند که باید در یک ساختمان به صورت متقارن اجرا گردند یعنی در هر چهار طزف ساختمان باید بکار گرفته شوند که بر حسب دلایل معماری میتوان از انواع بادبند استفاده کرد .
بطور مثال در جاهایی که می خواهیم از پنجره یا نور گیر و حتی در استفاده کنیم باد بند 8 شکل باز بهترین گزینه برای ما خواهد بود ولی از لحاظ مقاومت k شکل بهترین حالت برای یک دیوار بادبندی می باشد . عرض وارتفاع پلیتها قبلاً با توجه به طول جوش و زاویه اتصال تیر بادبند محاسبه شده است و اینکه نوع تیر باد بند از نبشی یا ناو دانی را سالم به دو پلیت گوشه جوش می دهند و توسط لقمه که پلیت کوچکی دو ناو دانی را به هم جوش می دهند و در جهت دیگر ناودانی دو قسمت کرده ودر قسمت اتصال و تیر قبلی توسط پلیت به هم جوش می دهند و بدین ترتیب دیوار بادبندی آماده می شود . اما اگر بادبند 8 شکل باز یا بسته باشد تمام ناو دانی سالم و طول مورد جوش داده می شود اجرای آن راحتر است .
اجرای پله برای ساختمان اسکلت فلزی معمولااز پله فلزی با شمشیری های پروفیل آهن استفاده می شود که اندازه آنها در پلان تیرریزی داده می شود و طول آن نیز مشخص و توسط جوشکار قبلاً آماده و در محل نصب می گردد . برای پوشش بین شمشیریهای پله می توان از مصالح سقف استفاده کردمانندتیرچه بلوک که تیرچه های آن هم مثل تیرچه های سقف سفارش داده شده و حمل تا در محل مورد نظر قرار گیرد و همانند عملیات سقف تیرچه بلوک بتن ریزی می شود .
اجرای سقف ساختمان اسکلت فلزی برای سقف ساختمان اسکلت فلزی میتوان از انواع سقف به شرح زیل استفاده کرد :
1.     سقف طاق ضربی
2.     سقف تیرچه بلوک
3.     سقف دال بتنی پیش ساخته
4.     سقف دال بتنی در جا و …
سقف طاق ضربی : که دیگر منسوخ شده و مرحله از رده خارج شدن را طی می کند و کمتر سقفی را سراغ داریم که از این پوشش استفاده کند .
سقف تیر چه بلوک : که با استقبال زیادی روبرو شده است زیرا در کارگاههای محلی تولید می شوند و ارزانتر تمام می شوند و در مبحث ساختمان بتنی تشریح شده است .
سقف دال بتنی : این محصول به شما کمک میکند تا ارزانتر و مطمئن تر بسازید. همچنین به ساختمان شما قابلیت آن را میدهد تا بتوانید بدون استفاده از قالببندی و شمع گذاری دهانه حد فاصل ستونها را تا 12 متر حفظ نمائید. از مزایای آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد: ارزانتر از روش سنتی و هر روش دیگر سرعت اجرائی خارق العاده سهولت عبور تاسیسات سبکتر از سایر سقف ها کاهش قابل عدم نیاز به قالببندی وتیرچه ویا تیرآهن. سطح مقطع فولاد (تیر آهن و… 
با مراجعه به مقاله مراحل ساخت اسکلت فلزی در سایت ساخت اسکلت فلزی میتوانید ویدیو مربوط به این توضیحات را مشاهده کرده و اطلاعات بیشتری کسب کنید 

ساخت اسکلت فلزی 

سوله دست دوم 


  

معرفیخدمات طراحی لوگو 

 وقتی از طراحی لوگو  صحبت به میان می آید این کار در ابتدا آسان به نظر می رسد ولی باید بدانید این کار کاملا تخصصی است  و تجربه و شناخت حرف اول را می زند. مشاوران مختلف  تیم های طراحی لوگو،  کمک می کنند تا شغل و تخصص کارفرما را برای تیم طراحی تشریح کرده و  در این راستا نقاط ابهام آنها را مرتفع می کنند تا تیم طراحی بتواند با شناخت دقیق از حوزه فعالیت کارفرما و شناخت سایر همکاران بهترین ایده را ارایه کند.

دامنه فعالیت های طراحی لوگو 

طراحی آرم و لوگو کاری یک جانبه نیست و نیازمند این همکاری دو طرفه است. حتی در شرایطی که لوگو از هر لحاظ مناسب باشد می تواند از نظر کارفرما مورد پسند نباشد، چرا که ذاتا کارهای گرافیکی بر اساس سلایق شاخص گذاری می شوند و هیچگاه کسی نمی تواند سلیقه ذاتی کسی را تغییر دهد.

معرفیشرکت طراحی لوگو 

شرکت طراحی لوگوسپنتابا تجربه چندین ساله خود، ترکیبی از خلاقیت های مختلف را دور هم جمع آوری کرده اند و همواره ایده های نو را به نمایش قرار می دهند، حضور تخصص های مختلف در تیم های طراحی به ما اجازه مانور بیشتری را در طراحی آرم، لوگو تایپ، نشان نوشته، نشانه و تبلیغات اینترنتی می دهد.


  

باید ها و نباید های بازاریابی آنلاین 

  استراتژی بازاریابی آنلاین برای به دست آوردن فرصت ها در دنیای دیجیتال امری است اجتناب ناپذیر  چرا که یک استراتژی یکپارچه دیجیتال اساس تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین استاما جای تعجب است که هنوز بسیاری از شرکت ها یک استراتژیبازاریابی دیجیتال ندارد! استراتژی دیجیتال مارکتینگ در کسب موفقیت آنلاین کمک شایانی می کند. 

استراتژی بازاریابی دیجیتال یک کانال استراتژی است با ویژگی های زیر:

  • کسب اطلاعات بواسطه پژوهش در رفتار مشتری و فعالیت بازار (واسطه ها، ناشران و رقبا )
  • مبتنی بودن بر اهداف آینده آنلاین و آفلاین سهم کانال
  • برقراری ارتباط با مشتریان جهت معرفی تفاوت های کانال به آنها و تشویقشان به استفاده از محصولات
  • مدیریت یکپارچه کانال

به عبارت دیگر فرایند تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ تعیین می کند که چگونه شرکت ها باید:

  • به اهداف فروش و برتری در بازار برسند
  • برای اکتساب، تبدیل، نگهداری و رشد و خدمات بودجه بندی کنند
  • از مزایای کانال استراتژی برای بالابردن و رشد برند خود استفاده کنند
  • اولویت بندی مخاطبان هدف در کانال
  • اولویت بندی محصولات موجود در کانال

  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ