سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 12
کل بازدید : 19922
کل یادداشتها ها : 25
خبر مایه


ساخت اسکلت فلزی با سازه های پیچ و مهره ای

ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای قبلا  تنها در برخی صنایع همچون نفت و گاز استفاده می شد اماامروزه  در ساختمان های اداری و مسکونی نیز استفاده می شود. در زیر مزایای این نوع سازه ها آمده است.

  برای ساخت اسکلت فلزی از سازه های پیچ و مهره ای استفاده می شود چرا که این  سازه ها هیچ نیازی به جوشکاری ندارند و در موقعیت های گوناگون  می توان از آن استفاده کرد ونیز سرعت بالای اجرا در محل نصب نسبت به روش سنتی از دیگر کاربرد هاست. علاوه بر موارد فوق می توان گفت، روش سنتی و جوشی ساخت اسکلت فلزی  هزینه بالایی دارد به دلیل استفاده از تجهیزاتی همچون جرثقل.

جالب است بدانید که ساخت این سازه ها به روش مدرن و با استفاده ار پیچ و مهره از مقاومت قابل ملاحظه ای در مقایسه با اسکلت های سنتی دارد. همچنین در مواقع کمبود عرضه و افزایش قیمت تیرآهن ،نصب و ساخت اسکلت فلزی به روش جدید به دلیل اقتصادی بودن بسیار مورد توجه است.
از دیگر مزایای ساخت اسکلت  فلزی مدرن این است که سازه ها قابلیت جدا شدن دارندو در محل دیگری مجددا راه اندازی می شوند. برای پروژه هایی مانند پل و داربست های غیر دایم کاربرد دارد. همچنین در مناطق بحران زده مانند سیل و زلزله بسیار مفید است.  نکته دیگر توجه به ایمنی و پایداری سازه است. ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای به دلیل کیفیت بالا،پایداری بیشتری در برابر حوادث غیر مترقبه همچون سیل و زلزله دارد.این سازه ها همچنین مقاومت بالایی در برابر دما های بالادارند و به همین دلیل احتمال آسیب آنها کم است.

 پیمان کاران به دلیل نبود مکان های مناسب برای ساخت با مشکلاتی مواجه هستند. با کمک این سازه ها ،درپرجمعیت ترین مکان ها هم می توان به هدف دلخواه رسید.


  

 

مراحل ساخت اسکلت فلزی

در گام نخست  نقشه و طرح سازه به همراه اطلاعات فنی  پروژه تهیه و مهندسین طرح به بررسی و رفع ایرادات احتمالی خواهند پرداخت. در گام بعد در خط تولید کارخانه و با استفاده از مصالح مورد نیاز برای ساخت سازه فلزی ساخت اسکلت فلزی به وسیله دستگاه های برش، جوشکاری و غیره آغاز می گردد. پس از شروع به ساخت در طی مراحل مختلف ارزیابی کیفیت ساخت اسکلت فلزی مورد سنحش قرار میگیرد و بر روی روند ساخت سازه نظارت صورت میگیرد. نحوه اتصالات قطعات سازه بر حسب نیاز تعیین شده و بخش اتصالات و ترتیب اتصالات مورد بررسی قرار میگرد . اتصالات میتوانند با استفاده از حوشکاری و یا پیچ و مهره برقرار شوند سپس رنگ کاری صورت گرفته و دستگاه اماده حمل خواهد شد. نکته ای که دانستن در بخشساخت اسکلت فلزی ضروری است این است که مهیا کردن زیر ساخت سازه های فلزی یا به اصطلاح همان زیر سازی که نقشی بسیار مهم در محقق شد کیفیت سازه و طول عمر اسکلت فلزی خواهد داشت.

 

 سفارش ساخت اسکلت فلزی

در هر جایی از ایران که هستید می توانید جهت سفارش ساخت اسکلت فلزی با ما تماس بگیرید و با ما در ارتباط باشید از این رو میتوانید بر اساس نقشه  و طرح خود در کوتاه ترین زمان نسیت به ساخت اسکلت فلزی خود اقدام کنید . توجه داشته باشید آنچه مهم است در تحویل با کیفیت تری کار در کوتاه ترین زمان ممکن است . از آنجا که ساخت اسکلت فلزی فرایندی کیفیت محور  محسوب می شود داشتن تیم مهندسی قوی در شرکت ساخت اسکلت فلزی و سوله دست دوم بسیار حیاتی است. تا بتوانید نیاز های خود را در اسرع وقت و با بالاترین کیفیت تامین کنید . برای اطمینان از خرید سازه ای با کیفیت و با قیمت مناسب و دارای استاندارد دانستن موارد زیادی از جمله اینکه دفترجه اطلاعات مهندسی به روز رسانی شده باشد و داشتن اسناد مربوط به سازه ضروری است. در هنگام سفارش ساخت اسکلت فلزی دانستن این موضوع نیز مهم است و آن مربوط به سهولت در نصب سازه فلزی است که بتوان با کمترین میزان اسیب وارده به سازه آن را نصب و سر پا نمود.

  

ساخت اسکلت فلزی

 به طور کلی برای ساخت اسکلت فلزیدر هر یک از شهرستان ها باید شرایط آب و هوایی را در نظر گرفت .باید توجه داشت ساخت اسکلت فلزی در کرج یا تهران تفاوت زیادی با ساخت اسکلت فلزی در شمال و یا مناطق خشک کویری دارد.

برای ساخت اسکلت فلزی در هر یک از مناطق مختلف ایران نیازمندی های منطقه ای و فرهنگی آن مناطق را نیز باید سنجید و ساخت اسکلت فلزی را متناسب با همان اقلیم در نظر گرفت. در نظر داشته باشید بسیاری از شهرستان ها بر خلاف تهران و یا ساخت اسکلت فلزی در کرج نیازمند ساخت اسکلت فلزی به صورت افقی می باشند بر خلاف تهران و یا کرج و بافت جدید ابر شهر های ایران .علاوه بر  این میزان بار ورودی بر روی سازه می تواند از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت و مواد مصرفی دخیل در ساخت سازه می باشد. 


  

ساخت اسکلت فلزی


 همان طور که می دانید هسته اولیه  بنا ها سازه های فلزی هستند ولی به دلیل عدم تناسب میان عرضه و تقاضای حوزه ی ساخت و ساز و نیاز به تجهیزات و سازه هایی که در شرایط خاص اقلیمی بایستی پیاده شوند و همچنین عدم توانایی کنترل دقیق بر روی مراحل ساخت سازه های بتنی و عدم اطمینان در سازه های استفاده شده،توجیح بسیار محکمی برای ساخت اسکلت فلزی ایجاد می کند.

ساخت اسکلت فلزی فوری


مراحل طراحی و ساخت اسکلت فلزی زمان بر نیست و زمان کمی را می خواهد و برای ساخت و ساز های بلند مرتبه به دلیل زمان کاملا کوتاه و تلاش برای کاهش وزن بنا،ساخت اسکلت فلزی کاملا توجیح پذیر می باشد.
بسیاری از درخواست کنندگان تمایل دارند مراحل ساخت اسکلت فلزی بسیار کوتاه باشد ودر زمان کمتری سازه ی نهایی تحویل داده شود.از این رو ساخت اسکلت فلزی فوری جایگاه بالاییو با اولویت بالایی پیدا می کند.

 

سفارش ساخت اسکلت فلزی


مراحل سفارش برای ساخت اسکلت فلزی زمان بسیار کوتاهی را طلب می کند چرا که کارشناسان این امر در بانک سوله ایران شما را در کوتاه ترین زمان بر اساس مستندات و نقشه ها برای رسیدن به هدف خود هدایت خواخند کرد.تمامی سازه های تحویلی دارای نقشه و مستندات اجرایی ساخت بوده و اطمینان در ساخت اسکلت فلزی با کیفیت بالا را برای متقاضیان فراهم می سازد.چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید ،می توانید از کارشناسان بانک سوله ایران راهنمایی بخواهید.

 

  

ساخت اسکلت فلزی

 ساخت اسکلت فلزی ساختمان در کارخانه ها و شرکت هایی  که در این زمینه فعال  هستند موضوع نوشته ماست.
کاربرد این سازه درساخت برج ها، کارخانجات، سوله های فلزی، ساختمان های مسکونی بناهای عظیم دیگر می باشد.
 می دانیم که برای ساخت اسکلت فلزی در کارخانه ها ابزارهای خاصی لازم است و هر کارخانه ای توانایی ساخت اسکلت فلزی  رانخواهد داشت و قطعا دانش فنی خاصی را می طلب .در گام نخست برای تولید کارخانه نیاز به سالن تولید مسقف دارد تا بتواند مراحل تولید را در فضایی قابل کنترل انجام دهد . شاید بد نباشد که بدانیم سازه های فلزی ساختمانی اغلب پیچ و مهره ای و گاها و در قطعات کوچکتر جوشی هستند یعنی اتصال قطعات از طریق جوشکاری انجام می شود. ساخت اسکلت فلزی اعم از جوشی و یا پیچ و مهره ای بر اساس نقشه تایید شده با ورق و آهن آلات مرغوب و معین شده توسط مهندس محاسب در سالن سرپوشیده کارخانه شروع می شود.
در ساخـت اسکلت فلزی مـتــریال و دستـگـاه هـای جـوشـکـاری ( دستگاه جوش الکترود ، دستگاه جوش توپودری ، دستگاه جوش زیر پودری ، دستگاه جوش اتوماتیک دروازه ای ) و برشکاری ( دستگاه هوابرش ، قیچی و گیوتین ، دریل ، فرز ، …) از موارد مهمی در تعیین کیفیت و طول عمر سازه خواهند داشت. هرچه دستگاه های جوشکاری پیشرفته تر و یا ترجیحا” اتوماتیک بوده و الکترود و سیم جوش ها از برندهای معتبر و استاندارد باشد کیفیت اتصالات مقاطع بالاتر بوده و در نتیجه سازه تولیدی دارای استحکام بیشتری می باشد .پ استفاده از تست های غیر مخرب مانند RT و بازرسی های جوش تاییدی قابل قبول بر کیفیت جوشکاری مقاطع می باشد.پس از مرحله فوق اسکلت فلزی برای سندبلاست و رنگ کاری به سالن رنگ منتقل می شود تا با استفاده از رنگ مرغوب و استاندارد و دستگاه های رنگ کاری اتوماتیک ، تمامی سطوح اسکلت با دقت بالا و ضخامت رنگ استاندارد (میزان میکرون مورد تایید قسمت QC کنترل کیفیت ) رنگ کاری گردد و پس از خشک شدن رنگ ، اسکلت آماده بارگیری و حمل به محل احداث و نصب انجام می شود.
کنترل خط تولید سازه و نظارت دقیق و مهندسی شده در فرایند تولید میتواند ضامن تولید محصول نهایی با کیفیت و دارای دوام و پایداری بالا باشد. آنچه در این بخش ضروری به نظر میرسد توجه به این نکته است که حمل و نقل این سازه های فلزی خاص نیازمند دقت توجه بالا و تجهیزات خاص است چرا که عموما با وارد شدن آسیب جزئی به سازه شاهد چکش کاری های غیر اصولی در زمان نصب خواهیم بود که میتواند اثرات مخربی در کیفیت محصول داشته باشد. 


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ